Perfectplus

Nieuws

Wim Van Besien geïnterviewd door RendEvenement

Perfect+ general manager Wim Van BesienRendEvenement is een gerenommeerd tijdschrift rond alles wat te maken heeft met experience marketing en de evenementensector. In de editie van vorige maand kon u een uitgebreid dossier lezen over het groeiende belang van teambuildings en outdoor evenementen. Perfect+ general manager Wim Van Besien werd hierbij gecontacteerd om de visie van het Brugse live communication bureau uit de doeken te doen. 
 
Hieronder leest u de belangrijkste take-aways uit dit dossier. Voor een volledig transcript van het interview verwijzen we u graag door naar de website van RendEvenement.

 

“De nadruk is verschoven van het ‘builden’ naar het ‘team’.”

Wat zijn de belangrijkste tips and tricks wanneer u een teambuilding wil organiseren? Welke trends en evoluties houdt u maar beter in de gaten? Hoe maakt u een weloverwogen keuze welke activiteit het beste bij uw team past? Het zijn stuk voor stuk vragen die in het uitgebreide dossier aan bod komen. 
 
Een eerste opvallende bedenking die Wim maakt tijdens het interview, is de opvallende verschuiving van de belangrijkste doelstelling van bedrijven die een teambuilding organiseren. “De laatste jaren merken we steeds meer dat de groepsgeest belangrijker wordt dan het echte bouwen aan een team”, aldus Wim. “Je zou kunnen stellen dat teambuildings oppervlakkiger worden. Minder informatieve en theoretische sessies, meer fun en het hoofd leegmaken. Het is belangrijker om uw collega’s eens in een volledig andere context te leren kennen dan die op de werkvloer.”
 
Wim gaat nog verder: “Het corporate imago treedt steeds minder op de voorgrond. Het gaat niet meer om het overbrengen van bepaalde bedrijfswaarden. Geen stijf gedoe, maar ontstressen op een informele manier.”

 

“Bedrijven kiezen voor verrassingen.”

Op de vraag welke activiteiten vandaag het populairst zijn, hoeft Wim alvast niet lang na te denken. “Bij ons zijn dat ongetwijfeld onze CityGames en EscapeGames. Deze activiteiten trekken de meest uiteenlopende profielen aan.” Waarom dat zo is, ligt volgens Wim voor de hand: “Ze zijn verrassend. Ook voor de organisator. Die weet niet wat hij precies kan verwachten of wat de uitkomst van de dag wordt. Het is een echte belevenis voor het hele team. Bovendien wordt het verrassingsaspect gecombineerd met veel amusement en competitie.”
 
Welke activiteiten doen het dan weer opvallend minder goed dan vroeger? “Kookworkshops of andere activiteiten waarbij de aandacht niet echt kan verslappen of waarin veel uitleg verschaft wordt.” Opnieuw merken we hier dat de voorkeur gaat naar wat luchtigere activiteiten. “Het moet allemaal niet te ingewikkeld zijn. Ook die echte strijd en competitiegeest zien we behoorlijk aan belang inboeten in vergelijking met een aantal jaren terug.”

 

“Iedereen verkiest een outdoor event én neemt graag een souvenir mee naar huis.”

“De meeste events worden georganiseerd voor het eigen personeel”, aldus Wim Van Besien. “Die evenementen vertegenwoordigen makkelijk 95% van onze teambuildings. Recruiting events gaan sterk achteruit. Ook duren de doorsnee teambuilding activiteiten niet langer dan een halve dag.”
 
We weten dus al voor wie een teambuilding het vaakst georganiseerd wordt en hoe lang het mag duren, maar waar verkiezen de meesten het evenement te laten doorgaan? “Het hangt sterk samen met de seizoenen en de weersomstandigheden, maar vrijwel iedereen opteert voor een outdoor activiteit. Enkel wanneer het écht niet kan, dan wordt gekozen voor een indoor evenement. De belangrijkste vereiste bij zo’n activiteit is dat er dan sterk samengewerkt wordt. Maar veel werknemers zitten op een doorsnee werkdag acht uur binnen. Op een teambuilding mag die trend doorbroken worden.”
 
Een laatste opvallende bemerking maakt Wim als het gaat om de nazorg. “Bij Perfect+ vinden we het essentieel dat een team een blijvende herinnering mee kan nemen aan het avontuur dat ze beleefden. Wij maken dan ook veel foto’s tijdens de teambuilding. Bij een concept als het CityGame is dat bovendien een belangrijk spelelement en moeten de deelnemers zelf ook foto’s maken. Nadien zorgen wij ervoor, na controle van het management, dat de foto’s beschikbaar gesteld worden voor de medewerkers. Dit kan op een intranet, sociale media of via een eigen website met bijpassend verslag van een onvergetelijke dag.”
 
Lees het volledige stuk op de website van RendEvenement.
 

Het organisatieproces van een bedrijfsevent - deel 2

De afgelopen decennia bouwden Perfect+ en dochterbedrijf Corporate-Events ruim 25 jaar ervaring op met de organisatie van bedrijfsevenementen in alle maten en vormen. Zo organiseerden we tientallen topevenementen voor de meest uiteenlopende bedrijven.

Evenementen van die orde organiseren zichzelf natuurlijk niet. Tijdens de planning en organisatie komen heel wat stappen kijken. Bij Perfect+ dragen we transparantie hoog in het vaandel en daarom doen we dit hele proces graag voor u uit de doeken aan de hand van enkele blogposts. Als leidraad hiervoor gebruiken we een groot meerdaags evenement voor Toyota Duitsland in het weekend van 7-10 juni 2018.

Lees deel twee uit deze reeks in deze blogpost op de website van Corporate-Events.

Wanneer u zelf een partner zoekt voor de organisatie van uw bedrijfsevenement, kunt u ons altijd vrijblijvend contacteren. Onze medewerkers bekijken graag wat Perfect+ voor u kan betekenen.

Het kasteel van Moerkerke vormt de toplocatie voor het afsluitende galadiner tijdens de meerdaagse voor Toyota Duitsland

Het organisatieproces van een bedrijfsevent - deel 1

Perfect+ Corporate-Events doet het organisatieproces van een bedrijfsevent uit de doeken

Bij Perfect+ en dochterbedrijf Corporate-Events hebben we ruim 25 jaar lang ervaring met de organisatie van kwalitatieve bedrijfsevenementen in de meest uiteenlopende gedaantes, gaande van personeelsfeesten, tot productlanceringen en openingsceremonies. 

Zo'n grote evenementen brengen heel wat planning en administratie met zich mee. Hoe het organisatieproces precies loopt, doen we graag voor u uit de doeken op de blog van Corporate-Events. Als voorbeeld gebruiken we een groot meerdaags evenement voor Toyota Duitsland dat op de planning staat tussen 7 en 10 juni.  

Lees onze blogpost op de website van Corporate-Events. Zoekt u zelf ook een partner voor de organisatie van uw bedrijfsevenement? Aarzel dan niet en neem vrijblijvend contact op met Perfect+. Wij bekijken graag wat wij voor u kunnen betekenen.
 

Event trends 2018

Technologie staat meer en meer centraal tijdens events.

De vele nieuwe (technologische) ontwikkelingen van de afgelopen jaren kennen ook zeker hun weerslag op de evenementensector. Die zorgen ervoor dat het belang van live communication events steeds meer toeneemt. 

Consumenten houden namelijk vaker contact via sociale media en het internet. Hierdoor kan een live event een zeer grote indruk nalaten. Een belevenis kan uw merk of product voor lange tijd koppelen aan een positieve en unieke ervaring.

Laat ons even de nieuwste trends oplijsten. Hiervoor verwijzen we u graag door naar de blog van onze dochteronderneming Corporate-Events. Daar ontdekt u waarop u best lest wanneer u in de toekomst een innovatief evenement wil organiseren voor uw doelgroep. Wel kunnen we al verklappen dat u best aandacht heeft voor de ervaring, technologie en gezonde catering.  

"Goed luisteren naar de klant"

Onze eigenste John werd eind vorig jaar geïnterviewd door het gerenommeerde Belgische vaktijdschrift voor de eventsector; Experience Magazine. In dit interview heeft John het o.m. over hoe hij in de sector rolde, waar hij het meeste fier op is en hoe erg hij getroffen wordt door beroepsmisvorming.

U kunt het volledige interview hieronder lezen, of online bekijken via deze link (u vindt het interview op pagina 49). 

"Goed luisteren naar de klant"

John Verstuyft - Perfect+ Event Productions

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Perfect+ Event Productions DMC draait al sinds 1993 mee in de evenementenwereld en legt zich vooral toe op de productie van kwaliteitsvolle bedrijfsfeesten vol meerwaarde voor bedrijven en de openbare sector. John Verstuyft draait intussen al vijftien jaar mee in het team van het Brugse agentschap, geen komma als Executive Event Producer. Hij vertelt ons over zijn avontuur in de evenementensector. 

In welke omstandigheden bent u in de evenementenwereld terecht gekomen?

"Tijdens mijn opleiding Butler-Intendant, dat is een mengeling tussen klassieke Engelse butler en event organiser, kwam ik voor mijn stage terecht bij Perfect+. Vandaag, zo'n dikke 15 jaar later, ben ik er nog steeds in dienst."

 

Toen u in de evenementensector begon, wat was toen hetgeen waaraan u zich niet had verwacht?

"Ik stond ervan te kijken dat er zo'n enorme variëteit en diversiteit aan verschillende events is. Het gaat niet enkel om corporate events, maar ook om teambuildings, incentives, beurzen, B2C-events etc."

 

We zien in België heel wat organisatoren van B2B-evenementen. Hoe probeert uw agentschap het verschil te maken?

"Door heel goed te luisteren naar de klant. We proberen op hun maat te werken en dus een persoonlijke service aan te leveren. Daarbij willen we ook origineel uit de hoek komen. En dit allemaal binnen het vooropgestelde budget. 'Anders zijn dan de anderen', dat is de niet altijd even makkelijke boodschap."

 

Waarop bent u tot nu toe het meest fier in uw carrière?

"Ik ben toch wel trots op het feit dat ik, zonder voorafgaande sectorgerichte opleiding, toch al 15 jaar meedraai in de evenementenwereld. Maar ook de vele positieve commentaren van de klanten doorheen de jaren zijn iets waar ik zeker wel fier op ben."

 

Op welke aspecten maken events het verschil ten opzichte van andere communicatiekanalen?

"Dat zijn er heel wat. Maar het belangrijkste aspect is volgens mij toch het persoonlijk en zeer gericht contact met de doelgroep. Op die manier geven events je de kans om personeel te motiveren, om klanten aan je te binden, om nieuwe klanten binnen te halen etc."

 

Waar let u op wanneer u zelf als gast op een evenement aanwezig bent? 

"Ook ik heb de beroepsmisvorming dat ik dan op allerlei zaken let… Ligt alles er netjes bij. Is het decor mooi afgewerkt? Lopen de verschillende onderdelen van het event vloeiend in elkaar over? Verloopt het inchecken vlot? Daarnaast let ik natuurlijk ook op het niveau van de catering en het niveau van de bediening. Ik stel me eigenlijk voortdurend de vraag wat er beter zou kunnen."

 

Hoe ziet u de sector evolueren in de loop van komende jaren?

"Ik verwacht dat we nog meer met last-minute aanvragen en last-minute beslissingen te maken zullen hebben. Persoonlijke service is heel belangrijk en zal dat ook blijven. Verder denk ik dat unieke locaties in de toekomst nog meer en meer het verschil zullen maken. Ten slotte zal het inzetten van technologische nieuwigheden alleen nog maar belangrijker worden."
 

Perfect+ trotse winnaar van het Eventplanner.be Certificate of Excellence

Het is met gepaste trots dat wij u meedelen dat Perfect+ voor het tweede jaar op rij het eventplanner.be Certificate of Excellence gewonnen heeft. Het is dankzij u, onze klanten, dat wij dit certificaat in ontvangst mochten nemen. U gaf ons een algemene score van maar liefst 9,7 op 10. Bedankt hiervoor! 

Perfect+ voegt zich op deze manier bij een select groepje van vier Belgische en Nederlandse evenementbureaus die dit certificaat in de wacht sleepten. Daarbovenop is Perfect+ het enige bureau tout court dat deze onderscheiding al twee maal mocht ontvangen. Het spreekt dan ook voor zich dat wij hier ongelooflijk vereerd mee zijn. Dit geeft ons de kracht en het vertrouwen om in de toekomst te blijven doen waar we goed in zijn: het afleveren van bedrijfsevenementen, afgestemd op de specifieke situatie van elke klant. 

Nogmaals hartelijk bedankt! 

Het Perfect+ team. 

 

Zo kiest u het perfecte bedrijfsuitje voor uw organisatie

Een potje lasergamen, een gps-tocht of toch die schilderworkshop. Een bedrijfsuitje organiseren waarbij u het iedereen zoveel mogelijk naar de zin wilt maken, is een grote uitdaging. Met deze vijf tips wordt de keuze voor een bedrijfsuitje misschien al iets makkelijker.

1. Bepaal het doel: iets te vieren of teambuilding? 
De allereerste stap die u gaat zetten bij het organiseren van een bedrijfsuitje is het doel bepalen. Is er iets te vieren, bijvoorbeeld een jubileum? Of wordt het tijd voor een teambuildingsdag in het kader van het versterken van het team? Dat bepaalt namelijk hoe de dag eruit komt te zien en wie er uitgenodigd worden. Bij een viering kunt u partners mee laten doen, bij teambuilding is dit juist niet de bedoeling.

2. Stel de verwachtingen vast
Een goede manier om de kans voor een succesvolle bedrijfsactiviteit te vergroten, is door van tevoren een inventarisatie te maken van wat uw team verwacht van zo’n dag én van de soort activiteit. Daarbij kijkt u natuurlijk ook naar het soort mensen in het team. Een creatief bedrijf kan gaan voor bijvoorbeeld een EscapeGame of de CityGame, stadsrally's of zelfs een filmworkshop kan. Een groot bedrijf met verschillende afdelingen, en dus heel veel verschillende mensen, kan bijvoorbeeld op safe spelen en kiezen voor een trip in een rondvaartboot of niet al te sportieve workshops.

3. Kies voor verschillende activiteiten
Om ervoor te zorgen dat u zoveel mogelijk mensen tegemoet komt in hun interesses, kunt u het beste voor een activiteit kiezen waarbij iedereen aan bod komt. Wissel bijvoorbeeld een actieve workshop of activiteit af met een culinaire wandeling of een leuke fietstocht. Zorg ook dat u niet voor iets te specifieks kiest. Houtskooltekenen of een sportieve activiteit vindt niet iedereen leuk. Denk aan algemenere dingen als uit eten met een creatieve draai of op een speciale locatie. Natuurlijk kunt u niet iedereen tevreden houden, maar door zoveel mogelijk te spreiden vergroot u wel de kansen. Een CityGame of EscapeGame is ideaal voor elke leeftijd en vraagt weinig fysiek vermogen.

4. Zorg dat er de mogelijkheid is om een boodschap van verbondenheid mee te geven 
Een borrelmoment is de perfecte gelegenheid om een korte mededeling te doen. Iedereen is goedgemutst en vrolijk, dus een bedrijfsuitje is de ideale mogelijkheid om uw waardering voor de medewerkers uit te spreken of cijfers te delen. Ga echter niet al te diep in op werkgerelateerde zaken. Mensen zijn niet in werkmodus waardoor sommige boodschappen misschien minder goed aan zullen komen. Een pure gezamelijke belevenis of onvergetelijke dag is op zichzelf al heel waardevol.

5. Zet het grootste deel van het budget in op een toffe activiteit
Het is geen zonde om het hele budget te spenderen aan dure activiteiten, maar hou nog wat over voor een goed diner of feestavond. Dat maakt zo’n bedrijfsuitje helemaal af. Een goede planning van het budget is dus noodzakelijk. Perfect+ is hier specialist in en biedt echte value-for-money.

Weet u niet zeker welke activiteit voor uw organisatie geschikt zou zijn? Neem dan contact met ons op zodat wij u kunnen voorzien van persoonlijk en aangepast advies.

***************************************************************************************************************

Perfect+ zoekt begeleiders teambuilding

Perfect+ Event Productions zoekt event medewerker/ activiteiten(bege)leider (M/V)

Als event medewerker (M/V) coördineer en begeleid je zelfstandig of met een team de vlotte uitvoering van evenementen voor bedrijfsgroepen. Je vertegenwoordigt Perfect+ op een professionele wijze op teambuilding-, incentive- of andere activiteiten.

Je taakbeschrijving:
Na een korte opleiding kan je ons aanbod aan CityGames, EscapeGames, rally’s, zoektochten of andere programma’s uitleggen en degelijk overbrengen op de deelnemers. Je verzorgt de ontvangst van de delegates met oog voor veiligheid, een perfect verloop en een aangename sfeer.
En dit met enthousiasme en op een animerende positief ingestelde manier.
Je krijgt een briefing en een draaiboek, call sheet en plannetjes mee.
Soms assisteer en help je bij eventuele food & beverage-momenten en overziet de diensten van leveranciers, checkt locaties en afspraken. Je zorgt voor het klaarzetten en weer innemen van spel- of andere benodigdheden. Je zorgt eventueel voor een debriefing en korte feedback en eventuele logistieke opvolging met het HQ. Occasioneel help je op kantoor met de voorbereiding en planning van activiteiten, daarbij ga je administratief zorgvuldig te werk.

Kortom, je streeft, alleen of samen met een team, naar een unieke en onvergetelijke gebeurtenis voor onze gasten/ klanten en bent trots Perfect+ te mogen vertegenwoordigen tijdens elke opdracht.

Profiel
Je bent bereid op freelance of losse basis te werken en bent beschikbaar op weekdagen, soms ook de zaterdag (en uitzonderlijk op zondag). Je bent m.a.w. flexibel inzetbaar, op onregelmatige dagen en uren.
Je weet van aanpakken, durft indien nodig je nek uit te steken en je kan in nood cool, creatief en oplossingsgericht denken en handelen ook tijdens eventuele stresserende situaties
Je werkengagement is positief, met een gemotiveerde, aanstekelijke, enthousiaste instelling.
Je kan gemakkelijk je weg vinden in elke stad, nieuw of niet.
Je bent communicatief en sociaal, je komt no-nonsense en optimistisch over bij klanten, leveranciers en collega’s.
Je bent sociaal en praat gemakkelijk tegen een kleine of grote groep mensen in het Nederlands.
Maar zeker ook in het Frans en het Engels.
Je kan ook administratief uit de voeten en bereid diverse taken inde marge op te volgen.
Je kan zelfstandig werken met zin voor verantwoordelijkheid, bent stipt en hebt een verzorgd voorkomen.
Je kan vlot omgaan met laptops, tablets en leert snel en gemakkelijk het gebruik van IT-tools, gadgets en apps.
Je bent in het bezit van een rijbewijs B. en je bent bij voorkeur woonachtig in de ruime regio rond Brugge (Gent).

Aanbod
Wij bieden een correcte verdienste en volledige onkostenvergoeding volgens onderling overeen te komen afspraken binnen een aangename werk- en ploegsfeer van een event agency met een goede reputatie sinds 27 jaar. Je krijgt voldoende ondersteuning en de nodige opleiding. Je werkt in een sfeer waarbij onze klanten rekenen op een spraakmakende en super aangename belevenis. Het aantal ad hoc opdrachten hangt af van je beschikbaarheid en flexibiliteit. Dit zal doorslaggevend zijn om regelmatig opdrachten te krijgen.

Interesse : contacteer ons via mail (events@perfectplus.be) of telefonisch op +32 (0)50 34 76 08.

Eventplanning is geen e-commerce

 

Een event laten organiseren is niet als een kant- en klare maaltijd die u gewoon hoeft te bestellen, betalen en de volgende dag kan afhalen.

 

Bij de organisatie van een event willen sommigen dat dit net zo makkelijk en rechtlijnig verloopt als bij het bestellen van een kant- en klaar pakket. U zoekt een eventbureau, geeft door welk evenement u wil laten organiseren, daarna betaalt u de prijs en hiermee is de kous af.

 

Dit zou een gemakkelijke oplossing zijn. Maar een event organiseren is een dienst volledig op maat van uw bedrijf en geen bandwerk. Er komt heel wat bij kijken door het oneindig aantal mogelijkheden, opties en concepten die kunnen gebruikt worden om uw event perfect en onvergetelijk te maken. Elke keuze die u maakt heeft invloed op de prijs.

 

De organisatie van uw event kunt u volledig toevertrouwen aan Perfect+ die jarenlange ervaring heeft in het organiseren van diverse evenementen. Maar de uiteindelijke keuzes die moeten gemaakt worden liggen bij de klant.

 

Wim Van Besien, oprichter en CEO van Perfect+ Event Productions was te gast bij het mediaprogramma ‘Eventplanner.tv’ en legt de struikelblokken bloot tussen de klant en het eventbureau.

 

U wil ook een event laten organiseren volledig op maat, met een ervaren en professionele aanpak? Perfect+ steekt hun creatieve hoofden bij elkaar en bezorgt uw bedrijf een event om nooit te vergeten.

Contacteer Perfect+